بهترین هاردهای اکسترنال 2018 را بشناسید

هارد اکسترنال یا به اصطلاح درایو اکسترنال یکی تجهیزات کامپیوتری است که جهت ذخیره اطلاعات استفاده می‌شود. شرکت‌های مختلفی به تولید این وسیله جانبی می‌پردازند که ما در ادامه به 10 هارد برتر 2018 اشاره کرده‌ایم.


هارد اکسترنال ساسمونگ/ samsung external hard drive
با انتخاب یک درایو هارد اکسترنال باکیفیت و مطمئن شما دیگر نگران سوختن یکباره هارد و همین‌طور از بین رفتن داده‌ها نخواهید بود. علاوه بر این بهره‌مندی از هارد اکسترنالی درجه یک، فواید بی‌شمار دیگری را برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی از این‌ها پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی قابل قبول است که در نتیجه این ویژگی شما می‌توانید داده‌های بسیار زیادی را بدون اینکه نگران پر شدن ظرفیت درایو اکسترنال خود باشید، در آن ذخیره کنید.

 دیگر مورد مهم در مورد بررسی یک هارد اکسترنال باکیفیت، انتقال سریع داده‌ها از کامپیوتر رومیزی به هارد یا بالعکس خواهد بود. این بدین معنی است که حتی فایل‌های پرحجم نیز در حداقل زمان ممکن منتقل شوند. در کنار همه این‌ها وزن سبک و همین‌طور بدنه مقاوم نیز می‌تواند از دیگر خصوصیات یک هارد اکسترنال خوب باشد. با این حال قابلیت حمل نیز دیگر مورد قابل توجه در انتخاب یک هارد اکسترنال خوب به شمار می‌رود که کاربران را قادر می‌سازد حتی در سفر بتوانند درایو ذخیره‌سازی خود را نیز به همراه داشته باشند. با ما همراه باشید تا با بهترین هاردهای اکسترنال 2018 آشنا شویم.


هارد اکسترنال سامسونگ تی 5 (Samsung T5)


سامسونگ T5 یک درایو جمع‌وجور و در عین حال با سرعت بالا و قیمت مناسب محسوب می‌شود. این در حالی است که این هارد اکسترنال از ظاهری زیبا بهره می‌برد. جالب است بدانید که T5 براساس تکنولوژی 3D V-NAND ساخته شده است و در بهترین مدل قابلیت پشتیبانی تا 2 ترابایت را در محفظه‌ای ظریف، باریک و در عین حال سبک دارد. علاوه بر این جالب است بدانید هارد اکسترنال سامسونگ تی 5 در انواع مختلفی با پشتیبانی از فضاهای ذخیره‌سازی متنوع بهره می‌برد که هرکدام با توجه به میزان فضای ذخیره‌سازی، قیمت‌های مختلفی دارند.
گفتنی است که این درایو اکسترنال از سرعت بالایی در خواندن و نوشتن اطاعات برخوردار بوده و مقاومت بسیار بالایی نیز دارد. به‌طوری‌که بنابر ادعای سامسونگ، این وسیله جانبی در اثر سقوط از ارتفاعی نزدیک به 2 متر (1.82 متر) بسیار مقاوم است. درواقع بدنه هارد اکسترنال سامسونگ T5 به اندازه‌ای مقاوم است که در برابر صدمات نیز مستحکم بوده و با اطمینان از داده‌ها محافظت می‌کند.
درنتیجه می‌توانیم بگوییم که به لطف اندازه، بدنه محکم آن و پشتیبانی از نرم افزار رمزگذاری، هارد اکسترنال سامسونگ T5 به‌عنوان یکی از بهترین هارد درایوهای اکسترنال 2018 شناخته می‌شود. در مورد قیمت آن نیز باید بگوییم که قیمت مدل 2 ترابایت آن 750 دلار بوده که با توجه به ویژگی‌های خوبی که دارد، چنین قیمتی منطقی به نظر می‌رسد.

  • نکات مثبت: سرعت بالا، قیمت مناسب، مقاومت بالا در برابر آب و سقوط از ارتفاع
  • نکات منفی: قیمت بالا


هارد اکسترنال ای دیتا مدل SE730


اگر به دنبال یک هارد اکسترنال فوق مقاوم در برابر صدمه و آسیب هستید باید بگوییم که هارد اکسترنال ای دیتا مدل SE730 به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. درواقع هارد اکسترنال ای دیتا مدل SE730 در برابر شرایط سخت مقاوم بوده و از ویژگی ضدآب و ضد گرد و غبار بودن بهره می‌برد. یکی دیگر از ویژگی‌های این هارد اکسترنال پشتیبانی از ویژگی استاندارد ضد ضربه نظامی است. این ویژگی اجازه می‌دهد تا هارد اکسترنال ای دیتا SE730 بتواند تا عمق حدوداً 2 متری آب به مدت یک ساعت دوام بیاورد، بنابراین خطر افتادن در چاله و یا در معرض باران بودن در مورد این هارد اکسترنال، چندان نگران‌کننده نخواهد بود.
Adata SE730 / هارد اکسترنال ای دیتا مدل SE730
در مورد اتصالات نیز باید بگوییم که این هارد اکسترنال از پورت USB 3.1 نسل 2 نوع C بهره می‌برد و از سرعت خواندن و نوشتن 500 مگابایت در ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین در زمان کار هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند. دیگر نکته جالب درباره این هارد اکسترنال اندازه کوچک و قابلیت حمل آسان آن است.

  • نکات مثبت: مقاومت بالا در برابر صدمه و آسیب، آب و گرد و غبار، کوچک و قابل حمل
  • نکات منفی: ندارد


هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل مای پاسپورت


هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مای پاسپورت /Western Digital My Passport
هارد اکسترنال‌ وسترن دیجیتال مای پاسپورت (Western Digital My Passport) یکی از هاردهای اقتصادی است که در عین حال از ویژگی‌های یک هارد اکسترنال باکیفیت نیز بهره می‌برد. البته خوب است بدانید که این هارد اکسترنال‌ اخیرا معرفی شده است اما سبک‌ترین هارد اکسترنال موجود در بازار محسوب نمی‌شود. از طرفی مای پاسپورت از ضمانت سه ساله بهره می‌برد. با همه این‌ها از قیمت اقتصادی نیز برخوردار است. از همه مهم‌تر اینکه این هارد اکسترنال‌ وسترن دیجیتال ظاهری شیک و براق نیز دارد و در 6 رنگ متنوع از جمله رنگ زرد که در تصویر مشاهده می‌کنید نیز عرضه خواهد شد.

  • نکات مثبت: وزن سبک، ظاهری شیک و براق دارد که در سه رنگ عرضه می‌شود
  • نکات منفی: عدم پشتیبانی از پورت USB-C


هارد اکسترنال‌ وسترن دیجیتال مدل My Book Duo


هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Duo یک درایو اکسترنال کاملا حرفه‌ای است و در دسته خود یکی از بهترین محصولات شناخته می‌شود. این درایو ذخیره‌سازی در مدل 800 دلاری قادر است 20 ترابایت اطلاعات را ذخیره کند. این در حالی است که مدل 3 ترابایتی آن نیز قیمتی معادل 150 دلار خواهد داشت. البته جالب است بدانید که مدل‌های متنوع دیگری هم جهت انتخاب این هارد اکسترنال حرفه‌ای موجود است. شما می‌توانید با استفاده از تکنولوژی ذخیره‌سازی RAID نسبت به ذخیره داده‌ها و اطلاعات خود استفاده کنید. درواقع RAID به نحوه ذخیره‌سازی اشاره دارد که در این روش دستگاه ذخیره‌سازی از همه بایت‌های موجود جهت ذخیره اطلاعات استفاده می‌کند و فضای پرتی وجود نخواهد داشت.
هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Duo ی
در هر صورت با انتخاب هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Duo فضای ذخیره‌سازی زیادی را در اختیار خواهید داشت. از طرفی یک یک تضمین و ضمانت 2 ساله نیز از طرف شرکت از دیگر ویژگی‌های خوب آن خواهد بود. در مورد اتصالات و سرعت انتقال نیز باید بگوییم که این هارد اکسترنال از پورت USB 3.1 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با سرعت بالایی داده‌ها را انتقال دهد. با همه این‌ها باید بگوییم که امنیت این درایو اکسترنال نیز تضمین شده است به‌طوری که از قابلیت رمزگذاری 256 بیتی AES پشتیبانی می‌کند. با این حال شما می‌توانید مطمئن باشید که هیچ کسی نمی‌تواند به داده‌های مهم آن بدون اجازه شما دسترسی داشته باشد.

  • نکات مثبت: امنیت مثال‌زدنی در حفاظت از اطلاعات، مجهز بودن به تکنولوژی‌های به روز، فضای ذخیره‌سازی زیاد
  • نکات منفی: قیمت بالا


هارد اکسترنال آی استوریج‬‎ مدل diskAshur 2TB


هارد اکسترنال‌‌ آی استوریج مدل diskAshur 2TB یکی از ایمن‌ترین هارد دیسک‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. درواقع این هارد دیسک با امنیت بالای حفاظت از اطلاعاتی که به ارمغان می‌آورد، می‌تواند انتخابی مناسبی برای سازمان‌ها و ادارات دولتی محسوب شود. به‌طوری‌که جالب است بدانید این هارد اکسترنال از پروتکل رمزگذاری 256 بیتی AES پشتیبانی می‌کند. با این حساب خیالتان می‌تواند از دسترسی افراد غیرمجاز به داده‌ها راحت باشد. در کنار همه این‌ها که گفتیم باید این را نیز اشاره کنیم که با این همه ویژگی سطح بالا، این هارد اکسترنال از قیمت بالایی نیز برخوردار است.
هارد اکسترنال آی استوریج مدل diskAshur 2TB
اما این قیمت بالا صرف امنیت بیشتر داده‌ها و اطلاعات شما در این درایو خواهد شد. با این وجود باید به یاد داشته باشید که پسورد اختصاص داده به هار اکسترنال خود را به یاد داشته باشید چراکه در صورت فراموشی شرکت سازنده مسئولیتی در این زمینه قبول نمی‌کند.

  • نکات مثبت: امنیت بالا در حفاظت از اطلاعات
  • نکات منفی: در صورت فراموش شدن پسورد توسط کاربر، دردسرساز می‌شود.


هارد اکسترنال بوفالو مدل مینی استیشن تاندربولت


قبل از معرفی این هارد اکسترنال باید بگوییم تاندربولت درواقع رابطی است که از آن برای اتصال وسایل جانبی به کامیپوتر و لپ تاپ استفاده می‌شود و سرعت بیشتری در انتقال فایل‌ها و داده‌ها را پشتیبانی می‌کند. هارد اکسترنال بوفالو مدل مینی استیشن تاندربولت (Buffalo MiniStation Thunderbolt) نیز یکی از بهترین هاردهای اکسترنال 2018 محسوب می‌شود که از سرعت و عملکرد بالای دوبرابری را در خواندن اطلاعات از هارد و نوشتن آن در مقایسه با پورت‌های USB برخوردار است.
هارد اکسترنال بوفالو مدل مینی استیشن تاندربولت (Buffalo MiniStation Thunderbolt)
درواقع اگر شما دستگاهی دارید که از درگاه تاندربولت استفاده می‌کند، درایو اکسترنال میتنی استیشن بوفالو یکی از انتخاب‌های شما در این زمینه خواهد بود. البته جالب است بدانید که این هارد از درگاه USB 3.0 نیز برای آن دسته از کاربرانی که درگاه Thunderbolt را در دستگاه خود ندارند، قابل استفاده خواهد بود. علاوه بر این ظاهری شیک و در عین حال مقاوم نیز از دیگر ویژگی‌های هارد اکسترنال بوفالو محسوب می‌شود.

  • نکات مثبت: پشتیبانی از درگاه تاندربولت و همین‌طور USB 3.0 و مقاومت بالای بدنه
  • نکات منفی: از نوع SSD نیست


هارد اکسترنال استوریج بک‌آپ پلاس


اگر به دنبال هارد اکسترنالی می‌گردید که سرعت را در کنار ظرفیت بالا برای ذخیره داده‌ها داشته باشد، ما به شما هارد اکسترنال استوریج بک‌آپ دسکتاپ 5 ترابایتی (Seagate Backup Plus Desktop Drive 5TB) را معرفی می‌کنیم. جالب است بدانید این هارد اکسترنال با فضای 8 ترابایتی نیز عرضه می‌شود. در عین حال از سرعت بالایی نیز برخوردار است. درنتیجه با این ویژگی‌های خوب می‌تواند به عنوان یک ستاره در میان درایوهای اکسترنال معرفی شده در سال 2018 بدرخشد.
Seagate Backup Plus Desktop Drive 5TB

 علاوه بر این شما با خرید این بکاپ می‌توانید از نرم افزار بکاپ آن نیز بهره‌مند شوید. جالب است بدانید این نرم افزار هم با کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز و هم سیستم‌عامل مک سازگار است. همچنین جالب است بدانید سیستم عامل قابل پشتیبانی این هارد ویندوز بوده که البته نسخه مک آن نیز قابل سفارش خواهد بود. اما قیمت ممکن است اندکی گران‌تر باشد.

  • نکات مثبت: پشتیبانی از سرعت و ظرفیت قابل قبول
  • نکات منفی: قیمت بالا


هارد اکسترنال لسی پورشه دیزاین 4 ترابایتی


درایو اکسترنال لسی پورشه دیزاین 4 ترابایتی (LaCie Porsche Design Mobile Drive 4TB) یک درایو و وسیله جانبی پشتیبانی‌کننده از پورت‌های مختلف USB است. درواقع این هارد اکسترنال از اتصال به درگاه‌های USB-C به USB-A و USB-C به USB-C پشتیبانی می‌کند و با این ویژگی خوب می‌تواند انتخاب خوبی را برای آن‌هایی که به دنبال یک هارد اکسترنال درجه یک هستند، رقم بزند. البته جالب است بدانید با همه ویژگی‌های خوبی که این هارد اکسترنال دارد، لسی پورشه دیزاین از سرعت درگاه USB 3.0 پشتیبانی نمی‌کند.
درایو اکسترنال لسی پورشه دیزاین 4 ترابایتی (LaCie Porsche Design Mobile Drive 4TB)

گفتنی است که درایو اکسترنال لسی پورشه دیزاین از 5 قسمت 800 گیگابایتی تشکیل شده است و اندازه هر بخش نیز 15 میلی‌متر است. با این حالا هرچند که این هارد اکسترنال می‌تواند خیال شما را بابت ذخیره داده‌ها راحت کند، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که ممکن است در مقایسه با هاردهای اکسترنال دیگر مانند Seagate M3 اندکی سنگین‌تر و بزرگ‌تر باشد.گفتنی است این درایو اکسترنال با ظرفیت 4 گیگابایت از قیمت بالایی نیز برخوردار است. از طرف دیگر پورشه دیزاین اگر توسط فناوری SMR محدودنشود، سرعت نظری 5 گیگابیت در ثانیه دارد. گفتنی است که فناوری SMR مخفف عبارت «Shingled magnetic recording» بوده و با مکانیزم قابل قبولی که دارد، چگالی بیشتری را برای ذخیره داده‌ها فراهم می‌آورد و باعث می‌شود تا هارد بتواند از حداکثر طرفیت خود استفاده کند.

  • نکات مثبت: پشتیبانی از پورت‌های USB متنوع و مجهز به تکنولوژی‌های ذخیره‌سازی به روز
  • نکات منفی: عدم پشتیانی از درگاه USB 3


هارد اکسترنال استوریج بک آپ مدل Plus Ultra Slim


اگر شما به دنبال یک هارد اکسترنال قابل حمل باشید که علاوه بر این از قیمت قابل قبولی نیز برخوردار باشد، خوب است نگاهی به ویژگی‌های هارد اکسترنال قابل حمل استوریج بک آپ مدل پلاس آلترا اسلیم (Plus Ultra Slim) بیندازید. این هارد اکسترنال نه تنها دارای وزن اندک 136 گرمی است، بلکه از اندازه 9.65 میلی‌متری نیز سود می‌برد. همچنین در قیمت‌های متنوعی نیز عرضه می‌شود؛ به‌طوری که قیمت مدل 2 ترابایتی آن 100 دلار بوده و دیگر مدل آن که 1 ترابایت ظرفیت دارد از قیمت 80 دلار برخوردار است.
هارد اکسترنال قابل حمل استوریج بک آپ مدل پلاس آلترا اسلیم (Plus Ultra Slim)
درست است که شاید این هارد اکسترنال نتواند با ویژگی‌های برجسته دیگر، خودنمایی کند اما باید بگوییم که قابلیت حمل آسان آن می‌تواند برگ برنده‌ای در مقایسه با سایر درایوهای اکسترنال بازار باشد. جالب است بدانید که آلترا اسلیم دارای رنگ‌های قابل انتخاب طلایی و نقره‌ای است و از بدنه پلاستیکی با رویه آلومینیمی سود می‌برد.

  • نکات مثبت: سبک و ظریف، تنوع در ظرفیت و رنگ
  • نکات منفی: عدم پشتیانی از استاندارد IP68


هارد اکسترنال ای دیتا SD700


یکی دیگر از هاردهای اکسترنال اقتصادی برای افرادی که به دنبال فضای ذخیره‌سازی خیره‌کننده‌ای نیستند، هارد اکسترنال ای دیتا مدل SD700 است. این هارد SSDبوده و از امیتاز IP68 نیز برخوردار است. درواقع این ویژگی بدین معنا خواهد بود که این هارد اکسترنال از مقاومت بالایی در برابر آب و حتی گرد و غبار بهره می‌برد.
هارد اکسترنال ای دیتا مدل SD700
این در حالی است که پشتیبانی از سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات از دیگر ویژگی‌های درایو اکسترنال SD700 است که از بدنه محکم و مقاومی نیز بهره می‌برد. این هارد اکسترنال در مدل‌های متنوع با پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی 250، 520 و 1 ترابایت عرضه خواهد شد.

  • نکات مثبت: عملکرد عالی، پشتیبانی از استاندارد IP68
  • نکات منفی: عدم پشتیبانی از درگاه USB-C

Comments